Monday, January 24, 2011

AKU SEKADAR LILIN

AKU SEKADAR LILIN






Sekadar lilin ku bercahaya,

Terangi gelap haluan insan,
Yang inginkan panduan,

Untuk mencapai titik destinasi......






Niat hanya mahu membantu,

Diri insan mengenal dunia,
Setiap gelap ku cuba terangi,

Agar mudah akan perjalanan.......






Aku rela bakarkan diri,

Agar terang masa depan,
Sang insan yang inginkan,
Cahaya berkilauan dari ku.......







Biarlah aku cairkan diri,

Jika ia menghangat insan,
Terangi gelap setiap penjuru,

Pengorbanan ini akan bermakna.......

 




 Andai ada silap diri ku,

Maaf ku pinta seikhlas jiwa,
Diri sekadar bercahaya,
Memberi ajaran pada insan.......


 





Aku sekadar sebatang lilin,
Menyuluh cahaya pada gelap,
Sampai masa ku kan cair,
Dan akhirnya padam di akhir usia.....

 Penulis: SANG PUJANGGA
 Tajuk: AKU SEKADAR LILIN

No comments:

Post a Comment