Monday, January 24, 2011

AKU,PENGALAMAN,DAN ALAM

AKU, PENGALAMAN DAN ALAM




Manakan ada pengalaman,
Jika sekadar duduk tersengguk diruang waktu,
Alam ini luas,
Jadikan ia bentangan sebuah kertas,
Dan jadikan diri kita pena menulis cerita......

Aku bagai pengembara,
Sedetik saat ku melihat nan hijau hutan,
Mahupun sekeras batuan tinggi dunia,
Ia bagai pengembaraan yang menguntungkan,
Gelagat insan di kaki lima,
Mahupun rerama di kelopak bunga,
Bagai inspirasi untuk diri....

Ada senyum tawa mahupun sedih duka,
Palsu dan benar kata kata,
Selalu di bahaskan oleh bibir insan,
Biarpun aku sekadar pendengar biasa,
Aku tafsirkan dengan cara ku sendiri,
Selagi ia berlandaskan apa yang aku fahami,
Aku pegangi,
Ku pasti ia kan jadi jawapan,
Bagi setiap persoalan,
Di benak akal ini.......

Sekadar luahan......

Tajuk: AKU , PENGALAMAN , DAN ALAM
Penulis: PENULIS JALANAN

No comments:

Post a Comment