Wednesday, January 26, 2011

SEDANGKAN KITA DISINI.....MEREKA DISANA.....

Putera katak berkata:

Kita kenyang,
Mereka lapar,
Kita lena,
Mereka berjaga,
Kita senyum,
Mereka menangis,
Kita bahagia,
Mereka derita......

Kita gembira dengan tawa dan gurau,
Namun mereka hanya mampu bersedih dengan air mata......

Sedang ku lena diulik mimpi,
Mereka berjaga setiap masa,
Ku tidur bertemankan selimut dan tilam,
Mereka bertemankan senapang dan peluru.......

Sedang aku kenyang menjamu selera,
Ada di antara mereka yang kebuluran,
Sedang aku sihat sejahtera,
Ada diantara mereka yang terus kesakitan.......

Sedang aku tersenyum dengan gurauan dunia,
Mereka hanya mampu tersenyum menahan sebak,
Sedang aku bersenang lenang di atas dunia,
Mereka bersusah payah melindungi nyawa mereka.........

Sedang aku bahagia,
Dengan insan yang ku cinta,
Mereka hanya mampu menatap,
Pemergian orang tersayang.........

Apakah erti bahagia jika ada insan terus derita diluar sana,
Apakah yang mereka mimpikan sekarang,
Adakah kita memikirkan akan nasib mereka,
Adakah kita berdoa untuk mereka........

Wahai insan seagama dengan ku,
Ku memohon pada mu,
Marilah kita mengangkat tangan,
Dan hulurkan sekeping doa bagi kesejahteraan mereka......

Yang ikhlas
PUTERA KATAK

No comments:

Post a Comment