Wednesday, January 26, 2011

DANAU RINDU

DANAU RINDU

Malam indah menemani aku,
Sendirian melayan perasaan  jiwa,
Memandang langit,
Yang penuh bintang.......

Indah sungguh ciptaan ALLAH,
Bintang bintang sering bercahaya,
Berkelipan berwarna warni,
Menyeri malam berteman bulan........

Bunyi cengkerik dan katak,
Kelip kelip terbang bercahaya,
Memecah sunyi di malam hari,
Temani aku di danau rindu........

Seikat kertas putih,
Dan pensel menjadi kebiasaan,
Untuk ku tulis puisi dan lagu,
Tercipta dari perasaan hati.......

Gitar kapok menjadi pasangan,
Bagi aku medendangkan lagu,
Untuk bulan dan bintang,
Serta mambang dan pari.......

Berani betul aku ini,
Berseorangan tanpa teman,
Sendirian berteman sunyi,
Namun  dah terbiasa agaknya......

Dalam sepi danau ini,
Ku dengar langkah si tapak kaki,
Senyuman terukir di wajah sepi,
Rupanya yang hadir kekasih hati......

Kini ku berteman,
Bersama si dia disisi aku,
Terima kasih YA ALLAH,
KAU temukan dia di danau rindu.....

Tajuk: DANAU RINDU
Penulis: SANG PUJANGGA

No comments:

Post a Comment