Wednesday, January 26, 2011

DALAM INGATAN

 DALAM INGATAN

Telah lama ku tinggalkan desa,
Rumah kelahiran ku,
Merantau ke pelusuk dunia,
Memenuhi kewajiban hidup ku........

Namun ingatan menyentuh aku,
Setiap kali aku kembali
Ke desa ini,
Memori lama bermain dalam diri........

Aku lihat setiap sudut,
Desa lama yang ku tinggalkan,
Pepohon getah di tepian,
Membawa ku ke masa silam.......

Ramai yamg telah pergi.
Namun masih ada yang selalu,
Menunggu aku pulang,
Di muka pintu teratak ini.......

Percayalah akan diri ku,
Tiada sesaat pun,
Ku ingin lupa akan kamu,
Yang selalu tunggu kepulangan ku......

Salam dan pelukan,
Menyambut diri ku,
Tanda gembira dan terharu,
Penantian mu bukan palsu.......

Aku kembali semula,
Setelah sekian lama,
Dan puisi ini sebagai tanda,
Diri mu dalam ingatan........

Tajuk: DALAM INGATAN
Penulis: SANG PUJANGGA 


No comments:

Post a Comment