Wednesday, January 26, 2011

LANGKAH

LANGKAH


Langkah aku yang pertama,
Mengenal dunia,
Cita cita dan impian,
Setapak di hadapan......

Langkah aku tidak laju,
Tak perlahan juga,
Namun aku harus tenang,
Menyusun jejak.....

Namun aku ingin gapai angkasa,
semahu aku,
Berlari dengan bebas ke langit biru.....

Hidup aku nampak sama,Tapi berbeza,
Pandangan ku bukan biasa,Sedalam jiwa......

Laluan ku di jalanan,
Sering tercari,
Aku cari kebenaran,
Di sebalik pintu.......

Ibu kota, hutan batu,
Penuh manusia,
Mereka semua nampak sama ,
namun berbeza......

Pelbagai ragam perasaan,
Di seri muka,
Ada duka, ada suka,
Dan juga cinta,
Ada palsu ada benar,
Tak semudah disangka.....

Namun aku ingin gapai angkasa,
Semahu aku,
Berlari dengan bebas ke langit biru.......

Melangkah aku,
Terus menuju,
Destinasi ku.........

lirik lagu- LANGKAH
penulis: SANG PUJANGGA




No comments:

Post a Comment