Monday, January 24, 2011

SANG PENCARI CINTA

SANG PENCARI CINTA 


Aku pencari cinta,
Di dunia nyataNYA ini,
Cinta sementara antara insan,
Dan cinta hakiki pada DIA.....

Tiada yang sempurna,
Melain DIA yang maha sempurna,
Dan aku insan ciptaanNYA,
Sering silap dalam mencari cinta,
Cinta palsu atau benar,
Cinta nafsu atau jiwa,
Ku keliru dalam cinta,
Yang ku cari atas dunia......

Ku akur hakiki diri,
Tiada sempurna akan segala,
Namun aku jua insan,
Menginginkan cinta untuk diri,
Mengisi kekosongan dalam jiwa,
Dan hati seorang manusia......

Aku selalu memohon,
Agar doa ku didengari DIA,
Doa sang pencari cinta,
Yang masih mencari dan mencari,
Akan cinta di bawah redhaNYA.......

Sukar untuk ku fahami jiwa,
Aku tak faham kenapa,
Apa ku mahu dalam cinta,
Jujur dan ikhlas,
Mahupun sifat cinta itu sendiri,
Itu membuat ku sering tertanya.......

Ku sering bersujud padaNYA,
Ku pohon sepenuh jiwa,
Di tunjukkan cinta pada diri,
Dan tiada ku putus harapan,
Untuk mencari cinta,
Cinta peneman sang sunyi jiwa,
Teman berkongsi hidup dan nyawa......

Jika aku temukan cinta,
Biarpun itu sementara,
Ku pohon padaNYA,
Biarlah cinta ku,
Sampai ke syurga......

Jika takdir cinta,
Perpisahan akhirnya,
Tabahkan hati dan jiwa,
Agar nanti tiada sengsara,
Akan diri tiada merana......

Jika aku tak temui cinta,
Penuhkan hati dengan kasih,
Dari keluarga ku sayangi,
Namun jangan padam,
akan cinta ku yang sejati,
Pada DIA yang maha berkuasa.......

tajuk: SANG PENCARI CINTA

penulis: SANG PUJANGGA












No comments:

Post a Comment