Wednesday, January 26, 2011

PESAN KU PADA MU

PESAN AKU PADA MU


Pabila kau buka surat ini,
Ketahuilah kasih ku,
Inilah luahan hati dari insani,
Sang pujangga yang menyintai mu......

Mungkin bagi ia biasa sahaja,
Hanya sekeping ucapan,
Dari insan yang sering di sisi mu,
Mewarnai hidup mu setiap masa.....

Ini pesan ku pada mu,
Dengarlah sayang sedalamnya,
Agar kau mengerti,
Sebab pemergian ku ini......

Percayalah sayang,
Aku pergi bukan untuk sia sia,
Aku pergi untuk urusan ku,
Impian dan kewajiban ku sebagai lelaki,

Biarpun aku selalu jauh,
Dari mata kasar mu,
Namun percayalah kasih,
Kau serring dekat di mata hati ku.......

Sesungguhnya aku rindu,
Akan senyum tawa dan nakal mu,
Mahu sahaja ku terbang,
Mendakap erat kasih ku........

Namun kewajiban ku lebih penting,
Jangan kau bimbang akan aku,
Aku akan sentiasa sejahtera,
Selagi kau sejahtera di sana......

Doakan ku sayang,
Agar selamat akan perjalanan ku,
Sepanjang pemergian dan sekembalinya,
Aku dari perjuangan ini......

Namun ku risau akan kamu,
Mampukah kau menjaga diri mu,
Kehormatan dan juga cinta mu,
Kepada ku yang jauh di mata......

Ku tahu banyak mata memandang,
Dan ada jarum,
Yang sering mencucuk hati mu,
Dengan perkhabaran kurang baik.......

Namun percayalah aku sayang,
Aku setia dan cukup setia,
Sabarlah sayang ku,
Aku akan pulang ke sisi mu......

Dan ketika itu percayalah,
Aku pulang dengan kemenangan,
Dan impian kita yang tertunda,
Dimasa itu ku kan bina mahligai cinta kita.........

PESAN AKU KEPADA MU


penulis: SANG PUJANGGA



No comments:

Post a Comment