Monday, January 24, 2011

ANDAI BEGINI AKAN AKHIRNYA

ANDAI BEGINI AKAN AKHIRNYA






Pagi yang hadir dengan mentari,

Menyinari sudut sisi kalbu,

Siang yang berlalu dengan dugaan dariNYA,
Terpulang pada diri untuk menulis dunia,
Sinar terik cahaya menemani ku,

Malam mendatang berteman purnama,
Angin bayu mengusap jiwa ku,
Hilangkan basah peluh keringat,
Lena aku dalam bermimpi,

Namun kekadang diri terjaga,
Dititik awal embun menitis,
Malam yang larut,
Bagaikan muda,
Membawa aku ke tirai jendela,
Menatap bulan berteman bintang,
  
Andai masa yang berputar,
Begini akhirnya,
Ia bagaikan mimpi bahagia,
Manisnya madu terasa dihati,
Pahit peria rasa ubatnya,

Namun hakikat indah sementara,
Ombak besar membidas pantai,
Angin bayu terasa bisa,
menghempas sekujur tubuh insan,
Hujan tajam membidik diri ini,
Sememangnya realiti tak seindah mimpi,
Dugaan yang hadir tanda ujian,
Dari DIA yang maha esa,

Aku hanya hamba,
Memnjam hidup selagi ada,
Bersujud aku hanya padaNYA,

Tugas ku hanya sekadar hidup,
Mematuh segala perintahNYA,
Laluan ku landasan redhaNYA,
Andai ada akan silap ku,
Sujud ku pohon Keampunan dariNYA,
Moga hidup ku dibawah lindunganNYA,
Moga rahmat selalu bercahaya,
Menyuluh aku setiap jalan ku,

Aku redha YA ALLAH,
Andai begini akan akhirnya.........

Tajuk: ANDAI BEGINI AKAN AKHIRNYA
Penulis: SANG PUJANGGA




No comments:

Post a Comment